Retur och öppet köp

Var färgen fel, var kylskåpet 10 cm för högt eller var bara produkten inte riktigt som du föreställt dig?

 

Hur returnerar jag en produkt?

Har du inte hämtat ut produkten än? Paketet går automatiskt i retur efter 14 dagar. 

Om du ska få din produkt hemlevererad, ber vi dig att ta direkt kontakt med vår kundservice.

Om du har tagit emot produkten och vill lämna tillbaka den kan du klicka på länken nedan för att registrera din retur.

 

Kan jag returnera en testad produkt? 

Ja, du får testa produkten men inte använda den mer än nödvändigt. Returnerad produkt ska vara i samma skick som den var när du tog emot den. Produkten ska vara komplett, det vill säga, inklusive samtliga delar och tillbehör.

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka produkten till oss sker återbetalningen så snart vi tagit emot och hanterat din retur.

Vi uppskattar om du returnerar varan/varorna i sin originalförpackning och transportemballage.

 

Öppet köp gäller inte för varor:

  • Med abonnemang
  • Spel programvaror med bruten förpackning
  • Mobiltelefoner med bruten förpackning

Utförda tjänster, som t.ex. leverans, inbärning, installation och uppackning som beställts i samband med köpet återbetalas ej.

Efter att du registrerat din retur har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka produkten till oss.

Som kund kan du emellertid bli ansvarig för varans reducerade värde om du använt produkten i sådan grad att det övergår det som är nödvändigt och försvarligt. Värdeminskningen består typiskt av reparationskostnader till följd av konsumentens hantering av varan utöver det som är nödvändigt.

Vi förbehåller oss rätten att inte godkänna nyttjande av öppet köp vid misstanke kring missbruk av kundgarantin.

 

Klicka här för att starta registreringen och följ instruktionerna >