Frågor och svar

FAQ - vanliga frågor och svar

 

Finns produkten i lager?

Under knappen "Lägg i varukorg" på produktsidan hittar du det aktuella lagersaldot för produkten. En grön bock betyder att den finns i lager. 
En orange klocka betyder att produkten inte finns i lager utan är en beställningsvara. 
Ett rött kryss betyder att produkten inte finns i lager och produkten går inte att beställa.

 

Hur kommer det sig att priset har ändrats?

Vi har en prisrobot som justerar priserna mot direkta konkurrenter flera gånger per dag. Det innebär att priserna kan ändras med ganska så korta intervaller. Priset som ligger på hemsidan är det som gäller.

  

Hur kan jag spåra min order?

Så snart din order är skickad från oss kommer du att få en leveransbekräftelse med ett sändningsnummer per mejl. Sändningnumret kan du spåra på bring.se.

 

Vad gör jag om försändelsen är transportskadad?

Om skadan är synlig ska skadan anmälas direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Ta sedan bilder av produkt och emballage och kontakta vår kundservice så snart som möjligt. Ta gärna ut produkten ur förpackningen och testa den om möjligt för att se om den fungerar som den ska.

 

Vad gör jag om min produkt inte fungerar som den ska?

I första hand rekommenderar vi att du tar direkt kontakt med leverantören för att felsöka problemet. De har oftast bäst koll på sina egna produkter. Gäller det t.ex. en TV eller vitvara kan de erbjuda hemservice. Här hittar du en lista över kontaktuppgifter till våra leverantörer. Vill du skicka in produkten till vår serviceverkstad så att de får kika på den registrerar du returen här. Du är givetvis alltid välkommen att kontakta vår kundservice för vägledning. 

 

Hur returnerar jag en produkt?

Har du tagit emot paketet? Då registrerar du returen här. Efter registreringen får du ett ärendekvitto och ett returfraktsedel tillskickat per mejl. Skriv ut ärendekvittot och lägg i paketet och skriv ut returfraktsedeln och fäst på paketet. Lämna sedan in till ombud alternativt boka upphämtning beroende på vilken typ av fraktsedel du har fått. Efter att du registrerat din retur har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka produkten till oss.

 

Har ni några butiker?

Nej vi har inga butiker. I dagsläget satsar vi fullt och mycket på vår hemsida. Butikerna kommer att dyka upp så småningom.